tisdag 2 februari 2010

Ytterligare framsteg...

Jag har glömt att berätta om ett framsteg jag och Noumi gjorde i helgen på vår resa mot att bli rutinerade på det här med att vara mamma och bebis. Jag ammade nämligen Noumi i ett sånt där offentligt amningsrum som alla moderna köpcentrum har nu för tiden. Det funkade jättebra ända tills det kom ett kladdigt stort barn och började ta på Noumi. Jag jagade dock iväg honom och stammade något om att man bara får titta men inte röra och vi kunde fortsätta vår matstund. Bortsett från detta monsterbarn var det inga problem och vi kunde glatt fortsätta vår shoppingtur efter att Noumi fått full tank.

Idag har Noumi varit på läkarbesök och fått konstaterat att hon är väldigt stark och tidigt utvecklad, precis som sin eminenta mor. Det var skönt att höra och skönt att hon klarade vad som kändes som hennes första besiktning. Imorgon ska vi testa att köra bil ensamma, bara hon och jag. Jag har köpt en sån där napphållare för att undvika katastrofer i bilen, så man kan säga att vi förberett oss väl. Just nu ligger hon och sover i sin vagn medan jag funderar på om det inte är dags för henne att vakna snart, jag börjar sakna henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar