måndag 8 februari 2010

Добрый день, дорогие читатели!

Det är så roligt att kunna berätta om våra sömnrekord! Nu är vi uppe på åtta timmar, vilket jag tycker kan anses att vara i hamn. Nu gäller det bara att hålla i detta. Noumi har fått en pälsmössa som hon gillar. Hon gillar att ha den på sig och vill att man ska sjunga "Kalinka, Kalinka Kalinka" för henne. Om man sjunger något annat blir hon lite skeptisk, som på bilden nedan.


I övrigt inget nytt under solen. Babyrytmik idag och vi börjar komma in i det sociala samspelet med andra mammor. Har numera lärt mig att heta samtalsämnen är viktökning, sömn och amning. Kan man svänga sig med terminologin inom dessa områden så är man safe. Jag tror faktiskt jag gjorde rätt bra ifrån mig idag. Veckan bjuder inte på så himla mycket än så länge och det här var ett tråkigt blogginlägg, men jag har läst någonstans att det är viktigt att hålla bloggen levande så det kanske är bättre att skriva ett tråkigt inlägg än inget alls. Och ärligt talat, mammalivet är inte så himla händelserikt, jag vill inte ge er läsare en falsk bild av mitt fantastiska liv. Största delen av tiden är jag faktiskt en riktig sunkmorsa med mjukisbyxor och kräkfläckar på kläderna (det finns alltid någon fläck någonstans). Trots allt sunk och den stundom lite händelselösa tillvaron så är det det bästa som finns att vara mammaledig. Efter att ha varit sur under nio månaders graviditet har jag nu återupptäckt hur det är att vara glad. Jag menar verkligen sur, inte deprimerad eller på annat sätt psykiskt labil, bara jävligt sur. Nu är jag mitt sanna jag igen, om inte en ännu bättre variant än innan graviditeten. Ja, det här med att skaffa barn kan jag faktiskt rekommendera varmt. Dock måste ni vara medvetna om en sak, kära läsare, det bästa barnet i världen är redan fött.

2 kommentarer:

  1. ja, för 4 år sedan!!!

    SvaraRadera
  2. Jo, men vist - för snart 16 och 18 år sedan:) Tur att det finns gott om "bästaste barn i världen". Det finns dock dagar då jag undrar varför jag inte lät de stanna kvar i magen där jag hade all koll:) Sköt om er. Kram Leena

    SvaraRadera