onsdag 10 februari 2010

Habibti Hayati Qassabi på besök i Hallunda

Idag har Noumi mött sina beundrare, som varken jag eller hon visste att hon hade. Vi hade planerat att åka och hälsa på farmor i Hallunda men föga kunde vi ana att där skulle finnas en hel välkomstkommitté i form av Noumis pappas fastrar, farmors kusin, pappas kusin, Noumis syssling samt diverse affärsinnehavare i Hallunda centrum. Folk kom springande från när och fjärran och Noumi är världsberömd i Hallunda. Hennes farmor borde börja arbeta med marknadsföring, då hon lyckats förmedla Noumis storhet hela vägen till Syrien, där de enligt rykten är saliga över henne. Jag är inte förvånad, hon är ju världens bästa barn! Glada över detta käkade vi lunch hos farmor och Noumi skrattade som vanligt åt denna roliga tant.
Noumi tillsammans med delar av sin fan club.


Noumi och hennes syssling, tror jag det blir. De gillar varandra.

Det är roligt att Noumi har så stor släkt. Hon kommer ha många potentiella barnvakter när det blir dags för det. Det kommer dock att dröja kanske femton år innan jag släpper henne så folk lär få vänta. Nu ligger hjärtegrynet och sover sött i sin vagn.

Jag har på olika sätt fått veta att det är ganska många som läser min blogg och det är förstås skitkul. Vad som vore ännu roligare är om folk ville ge sig till känna (jag gör aldrig sånt själv, jag är en riktig smygläsare) genom att kommentera. Det är inte så svårt. Man klickar på "comments", väljer "namn", skriver sitt namn och sedan sin kommentar. Hur lätt som helst. Kom igen, var inte så svåra!




3 kommentarer:

  1. Jag läser och det har jag försökt berätta ungefär 18 gånger, men har hittills inte lyckats skicka någon kommentar. Blir mycket spännande att prova även denna gång :)

    /Stina

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Det funkade. Det var dock fem steg jag skulle igenom innan det publicerades, men skam den som ger sig!

    /Stina igen

    SvaraRadera
  3. Synd att jag missa föreställningen
    / Faster

    SvaraRadera