fredag 5 februari 2010

Livet återvänder till kroppen

Åh! Vilket fantastiskt väder! Jag tror det är det finaste vädret sedan Noumi föddes. Idag har hon på riktigt sett solen för första gången. Vi har varit ute på en lång promenad och fyllt på med energi och förhoppningsvis tömt lite fettceller. Noumi trivs så bra i vagnen att hon väljer att fortsätta sova i den när vi kommit in. Hon är så behändig, mitt barn. Såhär ser hon ut när hon ligger i vagnen i mössan som mormor stickat.

Och när allting är knäppt på inmyst ser hon ut såhär...

Idag är det fredag och även fast jag inte jobbar så gillar jag ändå fredagar och fredagskänslan. Jag har under förmiddagen påbörjat fredagsstädningen och ska fortsätta den nu. Nöjet för kvällen blir att ta tag i tvättkorgen som finns på bild nedan. Att döma av dess volym skulle man kunna tro att jag är en person som sällan tvättar, det är jag inte. Jag tvättade senast i tisdags, alltså för tre dagar sedan men den senaste tidens bajsexplosioner, kiss på skötbord samt kräk i sängen har genererat detta berg av tvätt. Nåväl, det är lite mysigt i tvättstugan. Det är typ där och i duschen jag har "egen tid" nu för tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar