torsdag 18 februari 2010

Planering är numera en meningslös sysselsättning

Jag ska sluta lova saker i denna blogg. Jag har nämligen inte längre makten över mitt eget liv. Den som bestämmer är numera Queen Sheba. De senaste dagarna har Queen Sheba bestämt att det är stört omöjligt att sova någon annanstans än i mammas famn, möjligtvis i bärselen eller i vagnen (förutsatt att den rör sig naturligtvis). Imorse tror jag dock att jag såg en ljusning. Queen Sheba gick nämligen med på att ligga säkert en och en halv minut i vagnen utan att skrika. För att uppnå detta resultat har hennes mamma, även känd som trälen, investerat ungefär tio minuter genom att skaka vagnen och skråla (inte sjunga, det accepteras inte längre, nu är det full ljudvolym som gäller) bredvid vagnen. Efter denna investering accepterade Queen Sheba alltså att trälen fick en paus, men bara från skakandet. Skrålandet var hon tvungen att fortsätta med samtidigt som hon klädde på sig snabbt som attan. Sedan var det slut med det där. Nu är det bärselen som gäller igen.

Här kommer i alla fall utlovad bild från klänningsdagen. Jag tycker att Queen Sheba ser lite ut som en rysk docka.


Här kommer ytterligare en bild, nämligen från en kolgrill i Södertälje. Där gick det minsann bra att sova.

2 kommentarer:

  1. Så hon har kommit in i den perioden nu också?

    SvaraRadera
  2. när kommer nästa inlägg?

    SvaraRadera