onsdag 24 februari 2010

Nu skriver jag rubriken det första jag gör så är det gjort...

Anledningen till att vissa av mina blogginlägg saknar rubrik är att de ibland avslutas i vild panik. Anledningen till detta är i sin tur att Noumi börjar protestera mot det jag håller på med. Eftersom jag vill avsluta mina nästan färdiga blogginlägg innan jag parkerar mig i soffan och utfodrar Noumi blir det lite stressigt med färdigställandet. Därav avsaknad av rubricering och en tendens till ihophafsade blogginlägg.

Idag har mormor kommit på besök och Noumi har fått komma ut på promenad (idag igen, vilken överraskning). Solen sken och jag galopperade omkring, i hopp om att snart kunna knäppa de där jeansen. Det var ju själva fan att man ska bli så fet av att få barn och det där med att man går ner i vikt av amning är bara bull shit. Propaganda som de ljuger ihop på föräldrautbildningen för att man ska bli motiverad att använda det där tortyrredskapet de kallar bröstpump. Hade det inte varit för att Noumi gillar maten jag har att erbjuda så hade det varit helt värdelöst. Om någon månad ska hon få börja käka lite riktigt krubb.

Det lilla sockergrynet ligger just nu fint och snällt i sin säng och sover lite middag. Själv ska jag passa på att ta mig lite "egen tid" och städa badkaret. Man vet aldrig när man får ett rent badkar nästa gång.

1 kommentar:

  1. Du är bara fin och inte tjock! Tänk på att du har hela livet framför dig att ägna dig åt meningslöst trams som vi andra utan barn pysslar med;)

    SvaraRadera