fredag 26 februari 2010

Photo shoot med Noumi Campbell

Idag har Noumi för första gången i sitt snart tre månader långa liv upplevt plusgrader. Detta var till en början en mycket angenäm upplevelse för den lilla tjejen. Snart skulle dock Noumi få erfara att det som göms i snö kommer upp i tö, i form av att barnvagnens hjul blev inkletade med upptinad hundskit. Inte alltför trevligt, men relativt lätt åtgärdat genom körning i snö. Väl hemma ställde morsan till med photo shoot. Delar av resultatet visas nedan. Tö-dagen till ära hade jag som äkta föräldraledig morsa satt på mig ett par gummistövlar inför min dagliga fettbrännarvandring. Detta resulterade i ett härligt köttigt skavsår på vardera häl. Som gammal fältbiolog är det dock inget som hämmar mig. Nästa gång åker plåstren på i förebyggande syfte och sedan kör vi åter på gummistövlarna. Det finns inga dåliga väder när man ska ut på power walk!

Igår hade Noumi fått någon ny idé om att hon inte skulle äta efter klockan sju. Detta är något jag tror mig ha hört att Oprah Winfrey också kör på. Hon äter tydligen inte ens en vindruva efter klockan 19. Jag hoppas innerligt att det inte är mina vikthetsidéer som smittat av sig på henne i så ung ålder. Jag är medveten om att jag någon gång måste kapitulera och sluta bry mig om jag har några kilo för mycket, för att Noumi inte ska få skeva skönhetsideal. Jag hade dock hoppats på att detta inte skulle behöva ske förrän jag blivit av med mina graviditetskilon. Hur som helst vägrade tjejen totalt att äta. Hon skrek som en galning så fort jag föreslog denna sysselsättning. Vid tiosnåret däckade hon efter någon timmes hjärtskärande gråt. Klockan 03:02 vaknade jag av att jag trodde att mina bröst skulle explodera och fick vackert ge mig upp för att lätta lite på trycket. Somnade knappt om innan Noumi vaknade 04:24 för att få lite frulle, somnade sedan knappt om för att vakna 06:20 av hemlige S:s jävla väckarklocka. Jag hoppas att Noumis nya idéer inte är något ihållande. Antingen får hon klara sig länge utan mat eller så får hon käka lite senare. Att vara uppe på natten och härja tycker jag vi är färdiga med.

Gangsta-Noumi med Gangsta-Morsan

Här säljer vi oss inte för kameran.

När bilderna tas i smyg visar sig den rätta Noumi

Noumi visar sig från sin barnsliga sida och räcker ut tungan. Denna oskyldiga gest övergår dock snart i total urlackning på fotografen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar