tisdag 23 februari 2010

Bloggen har legat lite på is den senaste veckan. Jag ogillar när bloggare ursäktar sig, tycker att det tyder på lite storhetsvansinne så det tänker jag inte göra. Tänker bara säga att vi nu är tillbaka med nya friska tag. Noumi har fortsatt sina kungliga manér, vilket faktiskt tar ganska mycket tid. Att SL:s trafikkaos gör att ens bättre halva måste jobba hemma bidrar inte heller till en sprudlande blogg.

Jag har uppmärksammat att jag själv nu gör saker som jag alltid tänkt att jag inte ska göra när jag blir mamma, såsom att torka bort Noumis spott med handen, lukta henne i rumpan för att se om hon har bajsat samt inte tycka att det är så farligt med en kräkfläck här eller där. Jag har dock än så länge inte smakat på bröstmjölken, vilket vissa människor tydligen gör. Förstår inte riktigt poängen med detta och har inga planer på att göra det. Jag sparar den åt Noumi. Hur som helst kan man säga att jag sjunker längre och längre ner i mammaträsket. Umgänge med mina gamla vänner, de som inte har barn, efterfrågas således. Om ni läser detta, hör av er, jag behöver er fortfarande!

Inte mycket har hänt förutom den gamla vanliga sångstunden i kyrkan, där Noumi är yngst men har mest hår, och de sedvanliga barnvagnspromenaderna. Noumi har dock blivit en fena på att spana, vilket hon numera ägnar mycket tid åt. Hon har dessutom fått ett nytt baby gym då det gamla var sjuhelvetes tråkigt (förlåt mormor, men det är faktiskt det). Det har placerats på balkongen och kanske kan hon ha det som någon form av utegym till våren. Över sängen har ormen hängts upp så den kollar vi lite på varje kväll. I nya gymmet är helikoptern den absoluta favoriten. Jag misstänker att hon tror att det är en fisk. En annan ny sak är att Noumi har fortsatt köra på sin ryska stil och fått en champagnefärgad åkpåse i fuskpäls. När hon har sin ryska mössa och ligger i sin päls är hennes look fulländad. Bild på detta kommer så småningom. Bjuder på lite bilder från den senaste tiden.

Nattningsproceduren är påbörjad

Ett steg i rätt riktning, Noumi har hamnat i sin säng utan att gråta och ligger och kollar på ormen.

Finklänningen igen, och den där ryska hudtonen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar