torsdag 21 januari 2010

Världens duktigaste tjej!

Jag tror att den här bloggen börjar bli tråkig för jag har det så himla bra och Noumi är så gullig att man bara dör. Hon är världens duktigaste tjej, så duktig att hon har fått en egen låt som handlar just om att hon är världens duktigaste tjej. Texten går såhär "Världens duktigaste tjej, hur är det med dig? Världens duktigaste tjej, hur är det med dig" och så fortsätter den så tills man tröttnar, eller tills man kommer på något annat att sjunga. Det finns nämligen fler Noumi-låtar, exempelvis "Lilla, lilla Noumi, arg som ett bi, arg som ett bi, arg som ett bi" och "Noumi, Noumi nam nam, Noumi, Noumi nam". Dessa mästerverk har uppkommit i brist på bra barnsånger. Hon gillar dem i alla fall. Risken finns ju att hon får lite andra preferenser efter att vi börjat på babyrytmiken på måndag.

Dagens duktighet har bestått i att ligga själv i stort sett hela dagen efter att snällt ha godtagit nappen under långa stunder på natten. Promenad idag också, idag med sällskap av annan mamma och annan bebis, dock i lite större modell (bebisen alltså). Detta uppskattades och kanske kan bli en av de berömda rutinerna man förväntas ha som mammaledig moder. Inte mig emot, jag är rutinernas mästarinna och älskar att strukturera och planera. Planeringen får dock ligga lite på is eftersom jag nu inte bara måste tampas med att S saboterar den utan att även Noumi nu har en förmåga att försena eller stressa upp mig. Jag kan dock ha lite överseende med att Noumi glömmer att borsta tänderna eller att gå på toa och att jag måste byta på henne en extra gång. S, med sina tjugoåtta år, har jag lite högre förväntningar på (även om han klarar det praktiska kring toalettbesöken ganska bra själv och därmed bara lämnar mig att vänta på honom fullt påklädd och genomsvettig i hallen medan han rakar sig eller nåt annat han glömt göra).

Allvarligt talat så är det här med att få barn värsta grejen! Jag kan verkligen rekommendera det även om graviditet är det värsta som finns och jag femtusen gånger hellre föder barn än är gravid så är det lätt värt det! De första tre veckorna i barnets liv är, ärligt talat, inte heller guld och gröna skogar även om de har sin charm. Men nu! Nu finns det ingen bättre i världen är världens duktigaste tjej Noumi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar