onsdag 13 januari 2010

Ett litet inlägg om ditt och datt

Nu är jag innerligt trött på detta kalla väder. Jag har ännu inte varit ute på barnvagnspromenad och idag fyller Noumi faktiskt fem veckor! Imorgon ska det tydligen bara bli -5 så vi ska ta oss ut på testrunda. Tänkte gå till Liljeholmstorget och köpa nya strumpor till Noumi och sedan tillbaka längs Trekanten. Skulle det uppstå katastrofer på vägen kan vi ta tunnelbanan hem. Noumi ska nu fostras i shoppingens anda. Jag själv tillbringade mina första år på Marks & Spencer i London och Noumi kommer frekvent att besöka Liljeholmstorget och Skärholmen under sin första tid i livet.

Har idag anmält oss till babyrytmik i kyrkan. Det är nog mest för min skull, även om Noumi gillar när man sjunger för henne. Tanken är ju dock att hon ska bli dansare så det är väl kanske dags att ta tag i det där med taktkänslan. Har även upptäckt att Västertorpshallen har "mamma barn"-afro. Kan vara värt att testa även om jag ställer mig tveksam till det. Jag vill ha äkta trummor och äkta afrikaner!

Noumi tillbringar nu lite tid med sin far. Enda tiden de har för varandra är mellan amningspassen på kvällarna och då är det mest en massa gnäll. Tråkigt. Det här med föräldraskap är verkligen inte jämställt, särskilt inte i början. Förhoppningsvis kan man råda bot på det när amningen är över men fram till dess får man göra vad man kan. "S" (Noumis far som är så himla hemlig att man inte får nämna honom vid namn) är exempelvis utsedd till förste blöjbytare och pyjamaspåsättare. Just nu är han dessutom förste rundvandrare i lägenheten. Noumi gillar nämligen att se sig omkring.

Inatt ska vi göra ett försök att sova i sängen och inte i soffan men nu är det dags att trycka fast amningsnappen och köra full tank för andra gången ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar