tisdag 12 januari 2010

Sitter just nu här och bloggar med Noumi i bärsjal på magen. Den är verkligen bra, ungefär som att sätta på en film som barnvakt för lite äldre barn. Nackdelen är att ryggen tar lite stryk, men Noumi älskar den. Så fort hon kommer ner i den slocknar hon och morsan kan ostört göra pajdeg och annat husligt medan Noumi myser.

Dagarna går verkligen sin gilla igång, hinner nätt och jämt sätta igång med bestyr mellan amningsstunderna och plötsligt har familjeförsörjaren kommit hem och det är dags för middag, marathonamning och sedan börjar allting om igen. Men jag gillar det. Jag gillar att Noumi blivit så pass stor att man kan krama henne lite hårt. På fredag är det BVC-besök, vilket ska bli väldigt intressant. Jag tror hon har vuxit rätt rejält sedan sist för två veckor sedan.

Kollade på TV4:s program Familjen annorlunda igår. Jag vet inte vad det är men jag tycker det är skitcoolt när folk har många barn. En hel liga liksom. Tyvärr är det nog för sent för mig att skapa en sådan, man skulle ha börjat tidigare. Nu får jag nog nöja mig med tre fast när jag tänker på att jag i så fall måste vara gravid i ytterligare arton månader av mitt liv tänker jag en gång extra. Vi börjar med Noumi. Verkar det bli folk av henne kan vi kanske köra på någon gång till.

1 kommentar:

  1. Hej och hallå från Malmö!

    2010 blir säkert händelserikt....sova,vakna,mitt i natten och byta osv osv...

    Riktigt Grattis till "the 3 of you"
    TTFN
    MrHakan

    SvaraRadera