onsdag 20 januari 2010

Rutiner och prioriteringar

Noumi har nu blivit en stor flicka, vilket innebär att hon inte behöver sova lika mycket. Hon har gjort "efter frukost"-vakenheten till en vana innan hon kräver att få däcka i bärsjalen en stund. Denna vakenstund är viktig för mig eftersom lilla Noumi då accepterar att ligga för sig själv. Det gäller då att göra allting som man inte kan, eller som är jävligt svårt att göra med Noumi i bärsjalen. Det gäller också att tänka snabbt och att prioritera rätt. Idag gjordes vissa felprioriteringar. Jag började med att klä på mig, vilket var helt rätt, svårt att byta tröja när man har Noumi på magen. Efter det åt jag frukost, det var inte helt rätt tänkt eftersom detta är relativt lätt att göra även med Noumi. Jag borde istället ha sorterat tvätten eftersom det är jobbigt att böja sig med nästan fem kilo på magen. Dock hann jag med detta också innan Noumi tröttnade på ormen och ville ner i bärsjalen. Morgonens prioritering och tempo har resulterat i att jag fått plocka, städa badrummet, städa köket, blogga och borsta tänderna med Noumi på magen. Jag tror att jag under min föräldraledighet kommer att bli riktigt skillad på att göra dessa prioriteringar så att tiden utnyttjas optimalt. Nu återstår ett moment som kräver att Noumi faktiskt ligger i bärsjalen, nämligen att gå ner i tvättstugan och hänga tvätt. Later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar