onsdag 1 september 2010

Rutiner och struktur! Jawohl!

Jag är, som jag skrivit tidigare, en väldigt strukturerad och planerad person. Detta har jag haft nytta av sedan jag fick barn. I början var jag kanske lite extrem då jag kunde gå igång på att Noumi inte hade fått på sig pyjamasen vid rätt tidpunkt och att hennes rutiner hade rubbats. Detta var långt innan Noumi överhuvudtaget brydde sig om rutiner och jag tror hon sket rätt hårt i vilka kläder hon hade på sig. Nu för tiden är det dock väldigt bra med rutiner eftersom det gör att Noumi är som en klocka. Ibland blir det dock förskjutningar åt olika håll och då gäller det att styra upp så att man syr ihop paketet så att det ändå blir rätt i slutändan. Idag lyckades jag med det och fick improvisera. När detta händer känner jag först paniken växa och tänker att helvete, nu somnade hon bilen, hon skulle ju äta först. Sedan kommer jag på en fantastisk lösning och ger henne välling till mellanmål medan hon fortfarande halvsover och sedan somnar om gott. Problemet löst.

Måste bara berätta för er, kära bloggläsare, att jag har haft en läsare från Makedonien. Välkommen!

1 kommentar:

  1. Det är bra att gå emot sina rutiner ibland annars blir man en tråkig kärring!

    SvaraRadera