lördag 25 september 2010

Nu får vi se om vi ska köra igång den här bloggen igen...

Noumi tycker det är trevligt att ses igen!

Nu vet jag ju inte om någon läser här, förmodligen inte eftersom jag inte skriver något längre. Nu har jag inspiration.

Jag har haft en bra dag med lagom mycket sömn. Jag har nämligen kommit fram till att det är rätt lönlöst att vara utsövd som småbarnsmor. Har varit sjuk och Big Papa har varit hemma från jobbet för att ta hand om Noumi, vilket lett till att jag fått sova betydligt mer än vanligt. Jag har varit utsövd, på riktigt för första gången på länge. Problemet med detta är att det då inte går att sova på kvällen och att man dagen efter därför är tröttare än någonsin. Vad jag kommit fram till är att det ultimata är att alltid ligga ungefär en timme back vad gäller sömn. Då fungerar man på dagarna, men somnar fortfarande så fort man lägger huvudet på kudden och om drottningen vaknar på natten. Nu ska jag köra på det. Jag ska köra på att vara aktiv på dagarna, träna på kvällarna och lägga mig senast 22.00. Då får jag sova, lagom mycket.

Big Papa är ute och roar sig och jag är ensam hemma, vilket bara är skönt. Tittar på "Här är ditt liv" där Lena Maria Klingvall är gäst. Hon är fantastisk, hon är en sådan människa som jag vill vara. Jag är dock ganska glad att jag har armar och två lika långa ben, men rent mentalt vill jag vara som hon. Här kan man snacka om total avsaknad av offermentalitet. Jag kan väl kanske inte påstå att offerkoftan är mitt favoritplagg, men det självförtroendet, den självkänslan, den drivkraften och den initiativförmågan! Jag ska bli sådan, framför allt vill jag att Noumi ska få med sig det Lena Maria har. Ingenting är omöjligt, kör för sjutton!

Annars händer inte så vidare värst mycket. Först sjuk Noumi, sedan sjuk mamma och till sist sjuk pappa. Livet som småbarnsförälder. Min föräldraledighet börjar dock lida mot sitt slut. Tre månader kvar nu. Jag ser fram emot att börja jobba, det ska bli roligt att få lite intellektuella utmaningar, ta på sig rena kläder utan att de får fläckar efter två timmar, slippa föra den ständiga kampen mot disken och tjäna lite cash. Noumi kommer att vara hemma med Big Papa och de kommer att ha roligt på dagarna. Om lite mindre än ett år blir det dagis. Det kommer Noumi att gilla.

Sverigedemokraterna har ju kommit in i riksdagen också (eller rikstagen som alla efterblivna människor skriver, förmodligen alla som röstar på SD). Det är ju ett extremt nederlag för Sverige, som grundar sig på en enorm okunskap, trångsynthet och rädsla hos väljarna. Det finns inte mer att säga, det är oacceptabelt, men samtidigt nödvändigt att försöka leva med i fyra år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar