onsdag 1 september 2010

Majskroksmorsan

Idag är jag en dålig mor. För att råda bot på Noumis gnällighet, då hon ser ut såhär:


... har jag mutat henne med majskrokar och maraccas. Det enda som gör henne glad (tyst).


Samtidigt trakasserar jag hennes far med bilder på henne i hennes gnälliga tillstånd. Allt för att han ska förstå att han ska gå tidigare från jobbet och ta hand om sin dotter. Sådana här dagar känns det faktiskt som att det skulle vara ganska skönt att jobba 50%. Absolut inte 100, men 50. Den där totala fokuseringen på Noumi som fanns i början börjar avta, och det är helt ärligt inte riktigt lika fascinerande att ge henne mat och byta blöja hela tiden. Skulle vara skönt att få äta med vuxna människor någon gång också. Snart får jag i alla fall fly fältet och sticka iväg och dansa. Jävlar vad länge jag ska stretcha och varva ner efteråt. Got to go, majskrokarna behöver fyllas på.

2 kommentarer:

  1. Kan det någonsin bli fascinerande att byta blöja?

    SvaraRadera
  2. Jobba 50% är perfekt. Man får äta utan att kasta i sig mat samtidigt som man matar nån annan. Man får prata med vuxna. Och man får stänga toalettdörren när man är där.
    Hur länge ska du vara hemma?

    SvaraRadera