måndag 29 mars 2010

Tuppen Ture, gräshoppan och lilla tomten.

Måndag betyder rytmik så dit begav vi oss. Man kan konstatera att det finns en särskiljande typ av mödrar som går på babyrytmik. Denna typ är de mödrar som tar rytmiken på allra största allvar. De sjunger högt och ljudligt, även om deras barn som kan krypa befinner sig på andra sidan rummet. De tar ton innan ledaren hinner och de hetsar sina barn att klappa fast de egentligen inte kan. Om de kan en vers som ledaren inte kan eller helt enkelt inte har lust att sjunga så sjunger de gärna denna vers helt solo inför resterande babyrytmikdeltagare. Hos mig väcker denna typ av mödrar ett visst mått av irritation. Slappna av för fanken, det är bara babyrytmik.

Inte nog med denna mammatyp, idag dök även två fäder upp på rytmiken. Denna ena i tryggt sällskap av sitt barns mamma, sin egen partner, men den andra, faktiskt helt ensam med sin lilla dotter. Dotterns mor var nämligen sjuk men det vore ju tråkigt om lilla barnet skulle missa sin rytmikklass som ju faktiskt bara är en gång i veckan. Strongt av fadern, tycker jag. Jag har dock svårt att tro att Noumis far skulle ställa upp på något sådant. Jag ska fråga honom när jag kommer hem. Han skulle vara fin som gräshoppa.

Om ni inte hör något från oss på några dagar beror det på att vi snart beger oss till Skåne. Noumis resedagbok kommer att publiceras när vi kommer hem. So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar