måndag 22 mars 2010

Inte längre bara supermodell, nu även hårmodell

Jag har ju tidigare skrivit om de olika sociala koder som gäller för föräldrar i allmänhet och föräldralediga i synnerhet. Har allt eftersom tiden som förälder gått tyckt att jag fått bättre och bättre kläm på hur snacket går och vad som är okej och inte. En fråga återstår dock. Jag vet inte vad jag ska svara när någon säger något positivt om Noumi, speciellt inte när någon säger att hon är söt. Det är ju såklart jätteroligt att höra, men jag blir helt ställd. Ska jag säga "Tack!" så som man gör när man får en komplimang för sin nyinköpta tröja? Ska jag säga "Ja, jag vet!" eller ska jag helt enkelt komplimentera tillbaka genom att exempelvis säga "Din son är också jättegullig!"? Någon mer erfaren förälder som vet?

Noumi har varit hårmodell, här ser ni lite bilder från photo shooten. Folk säger att hon har stora händer.

1 kommentar:

  1. Jag har faktiskt också funderat på det. Det känns fel att säga tack för det är ju inte jag som får komplimangen (även om man faktiskt har varit med och gjort henne) men det känns också lite oartigt att inte säga tack!??? Kan inte nån mer erfaren förälder säga vad som gäller?

    SvaraRadera