fredag 26 mars 2010

Noumi provar sig fram i frisyrdjungeln

Alla som har mig som vän på facebook har idag kunnat se att jag efterlyst frisyrförslag för Noumi. Hon har nämligen blivit så långhårig att hon har behov av att få sin frisyr fixad varje morgon om hon inte ska se ut som en galen vetenskapsman. Dessutom har hon nu så långt hår att hon behöver få det undan för att hon inte ska få en massa mjölk och annat som inte hör hemma i hår i sitt hår. Förslagen jag fick var väl inte sådär lysande. Jag tänker nog varken klippa mohawk eller raka henne så jag fick ta saken i egna händer och knalla iväg och köpa diverse hårattiraljer för att pröva mig fram. När vi kom hem provade vi ut vad vi gillade bäst.

Tofsen har vi ju testat innan. Den här gången matchade vi hårsnodden med tröjan. Det är väl ett okej alternativ, men man ser inte så smart ut och frisyren fyller inte riktigt sin funktion då vi vill få styr på så mycket hår som möjligt.

Som ett andra alternativ har vi snedbena med hårspänne. Det är lite för mycket indiepopare över det hela och inte heller så funktionellt, hållbart eller bekvämt.

De som känner mig tänker nu att jag fallit till föga. Att jag inte kan stå emot små rosa rosetter och volangblusar. Det är ju faktiskt gulligt på små tjejer, tror ni att jag tycker. Jag tänkte både en och två gånger innan jag köpte detta hårband. Det är det hittills mest funktionella och bekväma alternativet, men varken jag eller Noumi är ett fan av rosa eller rosetter. Därför känns inte heller detta alternativ riktigt klockrent. Men, allt går att lösa.

Med en sax har vi nu ordnat ett alternativ som både praktiskt, snyggt och inte fjantigt, snarare lite sportigt. Till och med Zlatan har ju hårband ibland. Kanske inte ett ljusrosa, men ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar