fredag 12 mars 2010

Fredagsmys med plyschdräkt

Idag är det fredag och Noumis far tar ut något mycket dyrbart för föräldrar, nämligen egen tid. Detta innebär att jag och Noumi har fått roa oss själva i kväll och jag tänkte att det är dags att försöka cementera någon form av fredagsmystradition i vår lilla familj. Jag inledde med att ta på Noumi hennes fredagsmysdräkt i plysch. Det funkade. Noumi har varit mysig hela kvällen, som i och för sig inte varade så länge för nu har hon gått och lagt sig. Hon har inte somnat än och det ska bli intressant att se om hon fixar att göra det ensam i sängen. Det gjorde hon inte, jag fick avbryta skrivandet av detta inlägg och köra en vända med Vem kan segla förutan vind och nu sover hon i sängen. Får se hur länge det varar denna gång.

Noumi har haft en heldag med två av sina kusiner idag. Det var fantastiskt roligt även om Noumi ägnade en stor del av tiden åt att käka i ett sunkigt amningsrum i Liljeholmens centrum, störd av stora barn som äter riktigt mat som hade bajsat ner sig. Noumi hanterade dock detta mycket bra och blev upplyft över att få en liten skallra i form av hunden i spöket Laban och en bläckfisk från Bamse. Mycket pedagogiskt och fint nu när Noumi är inne på att ta tag i saker.

Gårdagens sprudlande glädje har idag grusats lite då Noumi återigen vägrar dricka sin bröstmjölksersättning ur sin svindyra flaska. Det blir inte bättre av att jag i något slags glädjerus gick och köpte en till svindyr flaska. Ungen ska käka det! Så är det bara. Vi tar nya tag imorgon. Nu ska jag gå och lägga mig, glad och lycklig över att kunna somna halv tio en fredag kväll. Ibland är livet fantastiskt.

Gänget från idag. Noumi har förresten vaknat igen så nu fortsätter fredagsmyset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar