torsdag 1 juli 2010

Tillbaka, utvilade och fräschare än någonsin


Big Mama har tagit sommarlov på någon vecka, och bloggen har visst blivit lidande, nu är hon dock tillbaka! Lite dålig timing efter att ha skaffat en bloggräknare, men jag kommer som sagt aldrig bli tillsammans med Bingo Rimér.

Vi har haft det bra. Noumi har firat midsommar och trots att hon är det mest väldokumenterade barnet i världen finns det inte en enda bild från hennes första midsommar. Hon hade dock en hejdundrande sådan med midsommarstänger, kalas och framför allt vagnsovning. Det är mycket praktiskt att ha ett litet barn. Man kan lägga dem i vagnen och sedan rulla omkring med dem, mycket smidigt. Större barn somnar inte ifrån festligheter på samma sätt. Det gäller alltså att gå på fest nu, och inte sen!

I övrigt har vi haft fint häng med fina människor och Noumi har lärt sig rulla runt som den lilla kanonkula hon är. Vi har utökat matburkarna till plastglas då Noumi numera är ett ännu hungrigare barn. På menyn nu för tiden står bland annat räkgryta med banan och curry samt spaghetti och köttfärssås. Nätterna tar vi oss igenom utan problem och ibland får Noumi MVG på morgnarna när hon sover ända till klockan sju.

Jag har fått en fråga av en av mina bloggläsare som förstår att jag behöver sådana för att boosta mitt ego. Hon har tur att jag svarar på frågan trots att den intensiva frågestunden är över men jag är på gott humör eftersom det är sommar och har beslutat mig för att ha en flygande frågestund. Detta innebär att man när som helst får ställa frågor till mig. Generöst eller vad? Det gör alltså inget att din fråga inte fick plats bland kommentarerna under förra frågestunden. Du kan ställa den nu, jag lovar att svara!

Jag har en fråga; upplever du att din och Noumis pappas kulturella skillnader har "märkts mer" efter att ni fått en dotter tillsammans?
Fin blogg! Kram Johanna

Hej Johanna och tack för frågan och komplimangen! Big Papa är inte särskilt kulturell av sig så nä, det tycker jag nog inte. Däremot har våra individuella skillnader blivit tydligare. Det märks exempelvis mycket tydligare att Big Papa har ett sjuhelvetes morgonhumör, att han är grym på att laga god mat av ingenting och att jag är en fantastisk hemmafru. Big Papa vill inte låta Noumi ha ett marsvin när hon blir större, det vill jag. Det kan kanske bli en källa till konflikt, men eftersom det är jag som bär byxorna i vårt förhållande ska jag nog se till att Blümchen får sig sitt lilla husdjur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar