fredag 16 juli 2010

Gotland, vi ses igen!

Nu är vi hemma igen. En vecka på Gotland var en hit och jag kan inte förneka att jag stundtals kände mig som att jag var Alex Schulman och att Sargon var hans tjej. Men så var det ju förstås inte. Vi har dock upplevt samma kärlek till Gotland som dessa två. Det finns verkligen ingen som helst anledning att åka utomlands när Gotland finns! It´s not Grekland, it´s Gotland, som man säger. Noumi har varit den största semesterfiraren av oss alla och har aldrig tappat geisten vad gäller turistande och strandliv. Glad i hågen har hon vaknat först av alla, svept sin välling och flyttat ut till filten på gräsmattan för att njuta av gräs, träd och småkryp. När resten av gänget vaknat till liv var hon den första att stå och stampa, färdigfixad och redo att ge sig ut på Gotländska äventyr. Även på kvällarna, då grillen tändes passade hon på att njuta av de ljusa sommarnätterna för att sedan lugnt somna i vagnen och vad kvällen led bli överflyttad till sin, för tillfället speciellt införskaffade, resesäng. Efter en heldag på Fårö som avrundades med den jäkligt coola raukkusten tyckte dock både Noumi och resten av sällskapet att det var dags att slappa lite i trädgården också. Raukar och riddare i alla ära, men semester innebär ju faktiskt att ta det lugnt också. Nästa år hoppas vi på två veckor på ön. Då jäklar ska vi uppleva Gotland på riktigt!

Noumi väntar på att få köra på färjan och blir road av tant Rana.

Här roar sig Noumi för sig själva medan Big Papa laddar grillen. Han hade tid med sådant mellan varven, när han inte lekte riddare eller att han var med i Lilla huset på Prärien.

Här äter Noumi sin eftermiddagsgröt på Kutens Bensin på Fårö. Mycket trevligt ställe.

Hela lilla semesterfamiljen med en rauk i bakgrunden. Efter raukarna däckad Noumi totalt och höll sedan låda till 21.45 innan hon tyckte det var dags att tacka för sig.

När man kommer hem från en semester är det alltid mycket att stå i. Noumi har förstås förståelse för detta och hjälper här till att vika tvätten. Tack Noumi!

Definitivt skönt att vara hemma. Innan jag åkte tänkte jag att bikinin skulle bli lite bekvämare om jag körde lite Low Carb High Fat, och det gjorde den. Under semestern tyckte jag dock att en diet bestående av High Carb High Fat kändes mer förenlig med ledigheten så jag körde på det. Nu, eller ja, kanske imorgon återgår jag till LCHF. Lite träning på det och sen är jag biff! Noumi har förresten också legat i hårdträning. Under veckan på Gotland har hon lärt sig sitta. Helt själv och hur länge som helst! Nu när vi åter är hemma på parketten har hon dessutom lärt sig hasa sig fram. Snart är friden slut!

Big Papa är ledig en vecka till och det firar vi med lite turistande i Stockholm med omnejd. Vi ska bland annat besöka Lejonet på Gripsholms slott. Han kommer att få ett alldeles eget inlägg här på bloggen. Om ni inte redan förstår varför kommer ni då att göra det. Han är fantastiskt! I slutet av veckan kommer Noumis gudfar från Malmö på besök. Han är också ganska fantastisk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar