måndag 19 juli 2010

Att vakna med en vuvuzela


Morgon igen, och idag var det min tur att gå upp med vuvuzelan. Morgonen är dock hennes bästa stund. Hon sitter och plockar med sina grejer och fnissar lite åt väderleksprognosen på TV.

Vi tänker fortsätta på den kulturella banan idag, efter besöket på Gripsholm igår fick vi mersmak. Fotografiska idag. Ikväll ska jag röra på fläsket har jag tänkt. Behöver lite time off. Ingen som inte är föräldraledig vet vad man pratar om när man pratar om de situationer då ens barn står en upp i halsen. Hon är bäst i världen, men ibland, inte ofta, men ibland blir hon lite för mycket. Då yttrar man som moder ljud som "åååååööööh" och så lämnar man över till pappan. Det ska jag göra ikväll. Sen kommer jag hem och vill väcka henne för att hon är så söt och för att jag har saknat henne.

Just ja, läppen. Den är nästan återställd nu. Ser ut som en lyckad botoxinjektion istället för en misslyckad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar