måndag 19 juli 2010

Lejonet på Gripsholms slott (och ett annat missfoster)

Så. Äntligen har det blivit av! Vi har varit och träffat lejonet! Han kom till Sverige på 1700-talet då det var jäkligt trendigt med vilda och farliga djur. Han levde ett, förmodligen olyckligt, liv på Djurgården tills han dog. Man kan ju inte bara kasta bort det coolaste man äger så en stackars konservator anlitades och fick en säck med ben och lejonets fina skinn. "Gör ett lejon!" var uppmaningen och det gjorde han. Nu finns lejonet alltså i en glasmonter på Gripsholms slott. Såhär ser han ut, helt klart värt ett besök!



På vägen hem bjöd My på en chokladcroissant. "Mums!" tänkte jag och svepte halva på två tuggor. Detta resulterade i en allergisk reaktion som gjorde att jag numera ser ut som Olinda från någon gammal omgång av Paradise Hotel. Kommer ni ihåg henne? Det är bara hårfärgen som fattas. Jag skojar inte, jag ser faktiskt ut sådär. Sist jag fick en allergisk reaktion och hela min feja svullnade, så att jag såg ut som Odjuret, tog det två dagar innan jag var helt återställd. Hoppas dock på ett snabbare förlopp denna gång, då jag gärna vill kunna visa mig utomhus imorgon. Jag har alltid haft överbett, men det här är lite over the top, även för mig.


2 kommentarer:

  1. Förlåt, men jag måste. Dubbel lol!
    Stackars lejon och stackars Katti.

    SvaraRadera
  2. "Man kan ju inte bara kasta bort det coolaste man äger så en stackars konservator anlitades och fick en säck med ben och lejonets fina skinn. "Gör ett lejon!" var uppmaningen och det gjorde han."

    Klockrent skrivet! Skönt inlägg, älskling. :)

    SvaraRadera