fredag 16 april 2010

Mat, öppna förskolan och balkongsovning

Alla mina trogna bloggläsare undrar nu vad som har hänt. Blev det inget dop? Blev det en så total katastrof att det inte förtjänar att skrivas om? Ingen fara, det var ett mycket lyckat dop och jag tror alla utom Noumi hade roligt. Hon blev väckt mitt i sin skönhetssömn och intryckt i en vit klänning från fyrtiotalet. Sedan förväntades hon vara glad och söt när en okänd person hällde vatten på hennes huvud. Klart det inte fungerade. Noumi var tvärilsk och skrek så fort någon tittade på henne. Hon sken dock upp lite när syriantanterna "killillade". Ett exotisk inslag på vårt svennebanandop. Noumis skånske gammelmorfar förstod inte riktigt grejen och trodde att det var en moderniering av svenska kyrkan, att det var inspelat och att det var prällen som tryckte på en knapp. Hur som helst var dopet jättebra och jag är jätteglad för att alla som var där var där. Noumi är inte lika glad just nu men hon kommer säkert uppskatta det när hon blir stor. Bilderna från dopet är på andra datorn så någon sådan kommer jag inte att bjuda på i detta inlägg. Däremot kommer en hel del andra bilder från en massa annat nytt vi har hittat på.

Först och främst har vi börjat med det här med mat. Det är den största succén hittills i Noumis liv. Morot, palsternacka och gröt, jäklar vad gott alltså (Noumis mormor säger att jag inte får svära i min blogg, förlåt mum). Här ser hon förstås lite tveksam ut, men tro mig, det gick över. Nu käkar vi så att det står ut genom båda öronen. Jätteroligt faktiskt.

En annan grej vi börjat med är Öppna förskolan, jäklar vad kul man kan ha där (förlåt igen). En massa mammor som är umgängessugna och en massa ungar och roliga spindlar att titta på. Dit ska vi gå fler gånger!

Sist men inte minst har Noumi börjat sova på balkongen, mycket praktiskt, tycker hennes mor som då får tid över till sådant som hemmafruar bör göra, såsom disk, städ och blogg.

Vi har även hängt en del med mammamaffian här i Hägersten. Det är något vi båda uppskattar. Idag blir det fika och sedan ska Noumi få gå till Liljeholmen och välja sig en solhatt. Det är ju snart sommar och då behöver små bebisar solhattar, även om det faktiskt är lite nördigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar