lördag 4 december 2010

Vi kör igång igen, lite försiktigt.

Jag tror vi kör igång här igen. Jag har lite inspiration, vi får se var det landar.

Noumi fyller ett år nästa vecka. Alex Schulman slutade blogga om sin unge när hon fyllde ett eftersom han tyckte att hon hade gått från att vara bebis till att vara en liten person och eftersom han då tyckte att hennes integritet riskerade att kränkas om han fortsatte blogga om henne. Han har en poäng. Noumi har verkligen blivit en person som kan gå, säga "titta där" och allmänt domdera. Nu tror jag väl kanske inte att jag kommer att ha lika många läsare som Alex Schulman och att jag därför måste vara rädd om Noumis integritet i bloggen, men det blir nog inte lika mycket Noumibloggande som tidigare. Dels för att hon kanske inte kommer att gilla att ha sin barndom uthängd på internet när hon blir äldre men också för att jag börjar jobba om mindre än en månad och inte är lika insmetad i mammalivet längre.

Så, vad har vi gjort sedan sist? Noumi har alltså lärt sig gå, det är en stor grej. Vi har upptäckt tradera och shoppat loss ordentligt. Jag kan inte för mitt liv förstå varför man går och köper nya barnkläder. Det är ett mycket roligt tidsfördriv att sitta på tradera, sakerna är billigare, verkligen inte fulare (snarare tvärtom eftersom jag vägrar köpa nya märkeskläder till Noumi), det är miljövänligt och man får roliga paket i brevlådan så att det känns som julafton. Jag finner enbart fördelar med tradera.

Noumi har idag haft ettårskalas och träffat alla sina fyra kusiner. Hon hade jätteroligt och försökte hänga med i leken, vilket inte gick så bra men glad var hon ändå. Hon fick fina paket och god smörgåstårta. Ett år blir hon inte förrän nästa vecka, men nu har hon i alla fall övat lite på att fylla år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar