fredag 10 december 2010

Dag 03 – Mina föräldrar

Min mamma heter Gertrud och är en kvinna med karaktär. Hon har bland annat myntat begreppet "normalprincipen" som i korta drag går ut på att man måste ha minimalt med oboy i mjölken och minimalt med saft i vattnet. Inte för att hon är snål utan för att denna fördelning av oboy/mjölk och saft/vatten är förenlig med normalprincipen, principen hon lever sitt liv efter. Hon tycker ofta att saker borde ha varit gjorda innan de blir gjorda och gillar sina porslinskoppar som hon samlat i sina skåp. Där verkar dock inte normalprincipen gälla.

Min pappa heter Per och han är en man med torr humor. Han gillar syftningsfel och när det står fel på skyltar. Det roligaste klippet på youtube tycker han är det här. Han saknar totalt taktkänsla och sångröst och säger ofta att dans för honom är förknippat med ångest. Han lever inte enligt normalprincipen och brukar ta mycket ost på sina kvällsmackor, något som kan leda till konflikter mellan honom och mamma Gertrud.

2 kommentarer:

  1. Opposites attract, har jag läst nånstans.

    SvaraRadera
  2. jag tycket också att det klippet är ett av de roligaste som finns

    SvaraRadera